Kehidupan Chow Kit

Ramai sudah mengetahui nama ini, kawasan ini bermula dengan kosong sebelum kedatangan Allayarham Sudirman Haji Arshad yang telah mengegar semua penduduk yang berada di Chowkit dengan konsert terbesar beliau dengan 100 ribu peminat.

Sekarang! Chowkit hanya tinggal nama pada setiap lapisan masyarakat dahulu yang masih segar di chowkit kini. Chowkit sekarang digelar kawasan hitam dimana tempat menjadi tumpuan Pelacuran, penagihan dadah dan sebagainya.

Sekarang chowkit terus menjadi Isu perbualan disetiap manusia, bila nama Chowkit disebut! tangapan orang lain terus berubah negeatif. Ramai yang takut untuk kesini dan ramai jugak bersikap negatif bila Chowkit dipersoalkan.

Bagi penduduk dikawasan Chowkit terutamanya pada kanak-kanak yang lahir ditempat itu, mereka sudah menjadi kebiasaan kepada mereka disetiap hari dengan melihat perangai si Pelacur, penagih dadah! kanak-kanak kelihatan berani. Tak kepada golongan dewasa diluar sana yang takut untuk kesini.

Isu Chowkit terus menjadi perbualan lapisan masyarakat terutamanya media yang terus menceritakan “Kawasan Gelap” ini.

Anak-anak di Chowkit membesar dengan kawasan gelap, bersepah, tempat yang kecil bukannya seperti orang lain, bagi anak di chowkit ini! inilah ruti harian mereka untuk terus hidup menjadi seperti manusia yang lain diluar sana.

Sekarang! anak-anak terus membesar, meningkatkan akal fikiran, impian yang ingin membuatkan Chowkit akan menjadi Kegemilangan sekali lagi seperti mana Allahyarham sudirman pernah lakukan pada ketika dahulu.

Impian dan cita-cita terus menjadi pembakar semangat, tidak pernah berputus asa, keluarkan diri dari kepompong kehidupan kini. Terus mengajar kehidupan yang lebih baik, membuatkan mereka tinggal di Chowkit mengejar mereka bermula dari bawah sehingga mereka berjaya suatu hari nanti.

Anak ini cuma mengharapkan Doa dari Allah dan teman perjuangannya terus bertahan disini dan mengharapkan sesuatu yang lebih baik dimasa akan datang.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s